4 Realități ale Leadershipului Românesc 2012

 

Barometrul leadershipului din România este o inițiativă care caută să aducă o perspectivă proaspătă asupra poziției de lider, așa cum se manifestă și evoluează ea în contextul României. Acest raport realizat de firma de consultanță, training și cercetare Soluții Avansate în colaborare cu Facultatea de Management Griffiths din cadrul Universității Emanuel din Oradea, este fundamentat pe analiza răspunsurilor liderilor români și explorează așteptările, provocările, oportunitățile și calitățile acestei comunități distincte de profesioniști.

Provocări fără precedent pentru liderul român

Complexitatea lumii in care trăim, potențată de interconectivitatea și ritmul rapid al fenomenelor care apar, generează provocări fără precedent pentru afacerile din întreaga lume, impunând nu doar adaptarea acestora la noile realități ci chiar o proactivitate în crearea acestora. Liderii din România trebuie sa răspundă provocărilor venite din mediul economic, din mediul politic, din mediul social și tehnologic. Dacă adaptabilitatea este caracteristică liderilor din România datorită tuturor schimbărilor prin care a trecut mediul de afaceri și în care s-au dezvoltat liderii români, acum este momentul pentru o focalizare asupra gândirii strategice și a spiritului vizionar.

Focalizare continuă asupra aspectelor fundamentale

Aspectul care distinge companiile de top de toate celelalte companii din piață este faptul că acestea fac lucrurile fundamentale într-un mod superior. Clienții, capitalul uman și performanța operațională sunt cele trei fundamente asupra cărora liderii companiilor de top din România se concentrează pentru a se asigura că sunt tratate în mod corect. Aceste elemente vor reprezenta fundația pe care liderii vor putea să construiască strategii de succes care să propulseze companiile în mediul economic dinamic și provocator al anului 2012.

Fațeta organizațională a performanței

Subiectul leadershipului a stârnit extrem de mult interes în ultimii ani și aceasta deoarece există convingerea că este catalizatorul critic în crearea valorii. Deși se poate afirma că eficacitatea leadershipului este extrem de greu de măsurat companiile nu își pot permite să nu o evalueze pentru a vedea măsura în care leadershipul influențează și generează performanță. Prin faptul că liderii decid să își măsoare performanța pe diferite dimensiuni aceștia fac o declarație cu privire la lucrurile care sunt importante. Liderii din România aleg performanța companiei drept lentila prin care își privesc propria performanță.

Secretul succesului: gândire strategică și gândire vizionară

Noua față a mediului economic produsă de globalizare, revoluția tehnologică și consecințele crizei, impune liderilor o schimbare de paradigmă în modul de operare și gândire atât la nivel personal, cât și organizațional. Liderii din România consideră gândirea strategică și cea vizionară ca fiind principalele caracteristici care îi vor ajuta să navigheze prin complexitatea mediului economic. Gândirea strategică împreună cu gândirea vizionară îi vor ajuta pe lideri nu doar să formuleze strategii de succes prin care compania să răspundă și să facă față cu bine schimbărilor dramatice din mediu, ci, mai mult chiar, să producă schimbarea.

 

Vizualizează raportul complet

Lasă un comentariu